رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی بیان کرد:

بیمه کشور در مقابل دست اندازی‌های بیگانگان و سلطه‌گران با تلاش کاظمی آشتیانی‌ها

۰۹ دی ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۲ کد : ۶۶۹۱۵ آموزشی پژوهشی
رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: شخصیت‌هایی هم‌چون دکتر کاظمی آشتیانی با تعهد و گذشتن از جان و اعتبار خودشان و مجاهدت‌هایی که در زمینه علم و فناوری از خود نشان داده‌اند جمهوری اسلامی را در مقابل دست اندازی‌های بیگانگان و سلطه گران بیمه کرده اند.
بیمه کشور در مقابل دست اندازی‌های بیگانگان و سلطه‌گران با تلاش کاظمی آشتیانی‌ها
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، علی اصغر فاتحی‌فر به مناسبت قرار گرفتن در آستانه سالگرد زنده یادکاظمی آشتیانی، با تاکید بر اینکه تلاش‌های دکتر آشتیانی، این دانشمند نابغه و فرزند انقلاب، ایران را در زمره کشورهای دارای تکنولوژی سلول‌های بنیادی قرار داد، گفت: یک ایران، مدیون تلاش‌های دکتر کاظمی آشتیانی است.

وی در خصوص ویژگی‌های شخصیتی دکتر کاظمی آشتیانی اظهار کرد: در جهت شناخت شخصیت دکتر آشتیانی فقط کافیست مروری بر اشارات رهبر معظم انقلاب به ایشان داشته باشیم که در سخنرانی‌های متعدد خود بارها از آن مرحوم با عناوینی چون "جوان پاکباخته‌ی مؤمنِ فاضلِ کارآمد، و مدیر حقیقتاً انقلابی و مؤمن" و "فرزند صالح انقلاب" یاد کرده‌اند، این امر، جایگاه والا و برجسته‌ی شخصیتی و تاثیرگذاری دکتر کاظمی آشتیانی را در سرنوشت کشور نشان می‌دهد.

وی زنده یاد کاظمی آشتیانی را یکی از چهره‌های درخشان علمی ایران و صاحبِ سهم بزرگی در پیشرفت علمی کشور دانست و  یادآور شد: دکتر کاظمی آشتیانی در طول دوران حیات ۴۴ ساله‌اش به موفقیت‌های چشمگیری چون گسترش روش‌های پیشرفته درمان ناباروری، تولید، تکثیر و انجماد سلول‌های بنیادی جنینی و همانندسازی حیوانات دست‌یافت. وی به ما آموخت که باید با رویکرد جهادی بنیان‌گذار کارهای خیلی بزرگ باشیم تا بتوانیم ایران اسلامی را به قله‌های بلند پیشرفت و تکنولوژی در جهان برسانیم.

وی داشتن روحیه جهادی، تواضع و فروتنی و تبلور علم جهادی و جهاد علمی را از ویژگی‌های شخصیتی آن بزرگوار دانست و ادامه داد: شخصیت‌هایی هم‌چون دکتر آشتیانی با تعهد و گذشتن از جان و اعتبار خودشان و مجاهدت‌هایی که در زمینه علم و فناوری از خود نشان داده‌اند جمهوری اسلامی را در مقابل دست اندازی‌های بیگانگان و سلطه گران بیمه کرده اند.

فاتحی‌فر افزود: ما باید به داشتن چنین شخصیت‌هایی در انقلاب افتخار کنیم که تمام همت، تلاش، تعهد و تخصص خود را برای شکوفایی میهن اسلامی و پایداری انقلاب شکوهمند اسلامی  بکار بسته‌اند و امیدواریم که مسولان و جوانان ما با تأسی از منش این عزیزان، راه و سیره این بزرگواران را در مدیریت کشور ادامه دهند.

وی افزود: ما جهادگران دانشگاهی به داشتن چنین همکاران ارزشمندی در مجموعه این نهاد انقلابی افتخار می‌کنیم و امروز جهاددانشگاهی به برکت داشتن چنین انسان‌های بزرگی، اسم و رسمی در دنیای علمی کشور و جهان برای خود کسب کرده و تبدیل به نهال برومندی در زمینه‌های علمی و فرهنگی شده است که جامعه از خدمات این مجموعه در عرصه های مختلف بهره مند می شود.

رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در حوزه درمان ناباروری افزود: امیدواریم همکاران ما در این مراکز تمام تلاش و همت خود را برای خدمت به محرومان جامعه بکار بگیرند تا بتوانیم اندکی از تلاش‌های خستگی ناپذیر زنده یاد آشتیانی را درعرصه خدمت به محرومان و نیازمندان جامعه، جبران کنیم.

وی یادآور شد: به پاس خدمات دکتر آشتیانی، سال گذشته در 14 دی ماه همزمان با سالروز درگذشت ایشان، ساختمان مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان را با عنوان" دکتر کاظمی آشتیانی" نامگذاری کردیم.

کلید واژه ها: مرکز درمان ناباروری، جهاددانشگاهی


نظر شما :